رضا موسی‌زاده، سرپرست دفتر پیشگیری از قاچاق کالا و ارز ستاد مبارزه با قاچاق کالا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در رابطه‌با عملکرد و جلسات برگزارشده دولتمردان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیرامون قاچاق توضیح داد: در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی اصلاحیه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تصویب رسیده و از ابتدای سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است و کمیسیون‌های مجلس نیز به‌فراخور موضوعات درباره مسئله قاچاق کالا و ارز بحث‌وبررسی لازم را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

مبارزه با قاچاق کالا جزو دغدغه‌های اصلی رئیس قوه قضائیه است

وی در مورد عملکرد قوه قضائیه در رابطه‌ با مبارزه با قاچاق کالا ادامه داد: در سطح قوه قضائیه شعب ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق تشکیل شده و به‌صورت تخصصی و مستمر در حال فعالیت در این حوزه هستند و به‌عبارتی می‌توان گفت مبارزه با قاچاق جزو دغدغه‌های اصلی رئیس قوه قضائیه است. دستورات ویژه ۱۱گانه رئیس دستگاه قضا به مسئولان عالی قضائی برای تسریع و تسهیل روند مقابله با قاچاق کالا و ارز در کشور از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است و ضمن بازدید رئیس قوه قضائیه از گمرکات اجرایی، تسریع در تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه قاچاق و رسیدگی به پرونده‌ها در دستور کار ویژه این قوه قرار دارد.

پنجاهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید کالا تشکیل شد

موسی‌زاده در ادامه در خصوص اهتمام به مبارزه با قاچاق کالا در سطح دولت بیان کرد:  کمیسیون‌های هیئت دولت، کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط به‌طور مستمر در حال فعالیت هستند؛ برای نمونه طی هفته گذشته پنجاهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر گردش کالا و ارز با ریاست محمدمهدی برادران، معاون امور صنایع وزارت صمت در محل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با دعوت از دستگاه‌های تخصصی مربوطه تشکیل شد.

اقدامات اساسی دولت در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از اقدامات مهم دولت، تشکیل جلسه اعضای ستاد با حضور رئیس‌جمهور بود، تشریح کرد: لازم به ذکر است که از مردادماه سال ۹۸ این جلسات در چنین سطحی برگزار نشده بود. دستورالعمل ۹ماده‌ای مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط رئیس‌جمهور در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است که در زمان حاضر در دستور کار دولت و ستاد قرار دارد و به‌طور مستمر نیز دنبال می‌شود.

اشتراک این خبر در :