در نیمه بهمن ۹۸ رسانه‌های حکومتی داخلی، ویروس کوید ۱۹ را ترور بیوتکنولوژیک آمریکایی‌ها نامیدند.
با اندکی تاخیر سپس مشخص شد که کرونا شگرد چینی‌ها برای تسخیر اقتصاد جهان بوده است.
در پایان سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۲ درصد از سهام کمپانی‌ها و کارتل‌های اقتصادی چین متعلق به اروپا و آمریکا بود.
چین برای رفع سیطره مالکیتی غرب از کمپانی‌های خود در پی چاره بود.
پس “کرونا” تبدیل به نماد نیرنگ و جهانخواری چین فریبکار شد و به‌خوبی توانست در بحران کروناگیت، شرکای اقتصادی اروپایی و آمریکایی خود را از عرصه مالکیت شرکت‌های چینی اخراج نماید.
“ویروس کرونا” حاصل معامله فریب چینی‌ها در تقابل با غول‌های اقتصادی دنیاست.
سران سلطه‌طلب چین، ابتدا ویروس کرونا را در ووهان ساختند تا موجی از کروناهراسی ابتدا در چین و سپس شرق آسیا به راه افتد.
در شروع جنجالی سال ۲۰۲۰، یکباره سقوط سنگین سهام شرکت‌های معظم چینی سرتیتر خبرهای اقتصادی و سیاسی دنیا گردید.
این غائله وقتی بیش از دوهفته به طول انجامید، سهام شرکت‌های بین‌المللی چینی نزولی وحشتناک داشت و قیمت‌ها به کف رسید.
در همین مقطع دولت چین به ثروت عظیمی دست یافت و آن ثروت را از کمپانی‌هایی به دست آورد که برای نجات از مهلکه سهام خویش را با ۳۰ درصد قیمت به دولت چین فروختند و از چین خارج شدند!
رئیس جهمور چین در نطق ۱۶ مارس در میان سطور این خبر که چین در سال ۲۰۲۰ می‌تواند هدف بلند خویش در کسب نرخ رشد مطلوب دو رقمی را ارتقا بخشد، علنی کرد که چین از بزنگاه کرونا به چندین تریلیارد دلار ثروت بادآورده دست یافته‌ است.
چین در این بازی خطرناک ابتدا با سرمایه‌گذاری خارجی کمپانی‌های غول‌پیکر را راه اندازی کرد و سپس با بازی کثیف “ویروس خودساخته” در این تجارت، آگاهانه رقبای بزرگ خویش را از سفره شراکت بیرون راند.
مرحله بعدی “نیرنگ کرونایی چین” این است که احتمالا در پایان سال میلادی ۲۰۲۰ واکسن ضدکرونا را که در حال حاضر موجود است، ولی عرضه نشده، به بازارهای جهانی عرضه خواهد کرد و با کسب چندین تریلیارد دلار از محل فروش این واکسن‌ به ملت‌های هراسان، ثروتی عظیم گرد می‌آورد.
وجه دیگر “معامله فریب کرونایی چین” ضربه مهلکی است که بر پیکره اقتصاد اروپا و آمریکا وارد کرده است.
طبق برآورد یکی از موسسات اقتصادی آمریکا نزول فاحش داوجونز (شاخص سهام صنعتی آمریکا) به پایین‌ترین حد ۷۰ سال گذشته مانند سال ۱۹۴۸ رسیده است.
در اول ماه آوریل از سوی مقامات اقتصادی آمریکا اعلام شد که کرونا باعث بیکار شدن بیش از ۲۱ میلیون نفر در آمریکا گردیده است.
در واقع می‌توان چنین گفت که ترامپ که در طول ۳۹ ماه ریاست جمهوری خود رونق اقتصادی برای آمریکا ایجاد کرده بود ولی پیش از چیدن میوه‌ی این رونق در انتخابات، توسط “کرونا گیت” با ابربحران اقتصادی، مواجه شد تا هرآنچه را که رشته بود پنبه ببیند!
آسیب اقتصاد اروپا در بحران کرونا به مراتب سهمگین‌تر از آمریکا خواهد بود.
چین، متحد ما در سپهر اقتصاد جهان به هیچ کس رحم نخواهد کرد! امروز فلاکت مرگ انسان‌ها و سقوط اقتصاد از پیش ضعیف شده‌ی ما گریبان مردم و اقتصاد را به شکل ناگواری گرفته است!
ایرانیان در دوران پساکرونا باید تاوان خوی استعماری امپراطوری چین را هم پس دهند.
در این زمانه‌ی خاص که در پی نجات جان مردم ایران هستیم، صحنه‌های ذلت‌باری هم در عرصه دیپلماتیک مشاهده می‌کنیم و این پدیده چیزی نیست جز فلاکت سیاسی مشابه دهه ۲۰ شمسی که سفرای آمریکا و انگلیس از درون سفارتخانه‌هایشان در تهران برای ما اربابی می‌کردند.
مدعای نگارنده مبنی بر اربابی و تعیین تکلیف خارجی‌ها برای ما، عِتاب سفیر نامحترم چین در ایران است که به سخنگوی وزارت بهداشت نشان داد!
از عجایب جهان اینکه روزی فکر می‌کردیم تنها آمریکا، جهانخوار است و زیر بار رابطه عادی و دیپلماتیک با آمریکا نرفتیم ولی اکنون گرفتار هیولایی دریده‌تر از آمریکا به نام چین شده‌ایم، دلمان خوش است که با اتکا به چین با سلطه استکباری آمریکا در ستیزیم!

✏️علی نظری سردبیر روزنامه مستقل

🔳@mostaghelnewspaper

اشتراک این خبر در :