اکوایران : معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: در مترو طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ انجام شده بود؛ عملیات حفاری خط ۱۰ مترو شروع شد، خط ۸ مترو را کلنگ زنی کردیم و برای خط ۹ نیز با قرارگاه خاتم قرارداد داریم و خط ۱۱ مترو هم در سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد و اتفاق مهمی از نظر توسعه خطوط داریم.

 آیین بهره‌برداری از ۳ ایستگاه جدید مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و ۲ ورودی در خط ۶ مترو تهران در قالب صد و دوازدهمین پویش امید و افتخار،  با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران، سیدمحمد آقامیری عضو کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

مهدی چمران در این مراسم با بیان اینکه در آستانه فصل بهار و در ماه رمضان قرار داریم، گفت: خوشحالیم بعد از کندی کار، در مدت کوتاهی این امر صورت پذیرفت و مجددا شاهد حرکت سریع و شتابان احداث مترو هستیم و می‌بینیم که اهمیت حمل و نقل عمومی در روزهای منتهی به سال نمود دارد و نباید چنین ترافیکی می‌داشتیم و باید با حمل و نقل این سفرها مدیریت شود.

وی با بیان اینکه مشکلات نداشتن و نخریدن قطعات و عدم توجه به توسعه و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی سبب وجود چنین شرایطی شده است، افزود: امید است روز به روز به طول خطوط مترو اضافه شود؛ چراکه طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ مترو برای قبل از انقلاب و با توجه به شرایط آن زمان است و با این افزایش جمعیت و ترافیک؛ این خطوط کافی نیست و باید اضافه شود.

چمران ضمن تشکر از مدیران شهری و قرارگاه بابت معماری خاص ایستگاه بهار شیراز ادامه داد: قطعا اگر خطوط مترو و اتوبوس به حد کافی باشد آن وقت می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم که چگونه مردم از خودروی شخصی کمتر استفاده کنند تا ترافیک کمتر داشته باشیم اما حالا هر کاری کنیم می‌گویند سوار چه شویم؟ و حتی مسئولان نیز تلاش می‌کنند که با وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند چرا که ترافیک کمتری را شاهد خواهند بود.

وی تأکید کرد: امید است این معماری خاص ایرانی_اسلامی و زیبا در سایر ایستگاه ها توسعه یابد تا این نوع معماری باقی بماند و برای آیندگان میراث بماند.

محسن هرمزی معاون حمل  ونقل و ترافیک شهردار تهران  نیز در این مراسم  با بیان اینکه از اسفند سال گذشته با همت دوستان در قرارگاه خاتم اتمام این ایستگاه‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: امروز ایستگاه‌هایی افتتاح می‌شود که بار ترافیکی را در غرب کاهش می‌دهد و ایستگاه «شهدای کن و آیت الله کاشانی» در آینده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره معماری ایستگاه بهار شیراز گفت: ورودی های ایستگاه تبادلی تربیت مدرس که معماری بسیار وزینی دارد را افتتاح می‌کنیم.

هرمزی با تأکید بر اینکه در سال آینده بهار حمل و نقل را شاهد هستیم، گفت: در مترو طراحی خطوط ۸ تا ۱۱ انجام شده بود؛ عملیات حفاری خط ۱۰ مترو شروع شد، خط ۸ مترو را کلنگ زنی کردیم و برای خط ۹ نیز با قرارگاه خاتم قرارداد داریم و خط ۱۱ مترو هم در سال آینده عملیات آن آغاز خواهد شد و اتفاق مهمی از نظر توسعه خطوط داریم.

وی ادامه داد: همچنین توسعه غربی و شرقی خط ۴ مترو را شروع کردیم و در حوزه واگن نیز اتفاقات خوبی در سالی که گذشت رقم خورد چراکه ۱۱۶۹ واگن در متروی تهران وجود دارد؛ اما حالا ۷۹۰ واگن جدید در حال ورود است و قرار داد ۳۱۳ واگن ملی در حال پیگیری است و بیش از ۲۵ سال مترو رقم می‌خورد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه علاوه بر واگن، شهرداری تهران قرارداد خرید ۲۷ هزار تاکسی، ۲۵۰۰ اتوبوس برقی و ۱۰ هزار ون را منعقد کرده است، اظهار کرد: این در حالی است که در دوره قبلی تنها ۱۳۰ دستگاه وارد تهران شد و ما در این مدت بیش از دو برابر این تعداد را وارد کردیم.

وی ضمن تشکر از دولت، وزارت کشورو وزارت صمت گفت: قرارداد سنگینی با وزارت نیرو در مورد ساخت ۹۰۰۰ دستگاه جایگاه شارژ منعقد شده و امید است سال آینده اتفاقات بهتری برای مردم رقم بخورد.

همچنین آبادیان شهردار منطقه۷ در حاشیه آیین بهره‌برداری از سه ایستگاه جدید به مترو به همراه ایستگاه تبادلی تربیت مدرس و دو ورودی در خط مترو تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایستگاه بهار شیراز براساس معماری ایرانی و اسلامی و مصوبه کمیته ای که در این راستا شکل گرفته طراحی و ساخته شده است، گفت: ایستگاه بهارشیراز از امروز خدمات دهی خود را آغاز خواهد کرد و درهایش برای استفاده مردم گشوده خواهد شد.

وی در خصوص سرانجام زیرگذر میدان سپاه با بیان اینکه مطالعات این مهم انجام شده و حتی مشاوران ذی صلاح انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: تحویل زمین انجام شده و جا دارد از سپاه بابت تحویل زمین تجهیز کارگاه تشکر کنیم.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه پیمانکار اجرای این زیرگذر انتخاب شده و مسیر ترافیکی و تغییر جهت در هماهنگی با پلیس انتخاب شده است، گفت: امیدواریم اوایل سال آینده این زیرگذر که حد فاصل خواجه نصیر به سمت صیاد شیرازی شمال است، اجرایی شود و مسیر غرب به شمال اتصال یابد.

وی با بیان اینکه چراغ قرمزی که در میدان سپاه است با این زیرگذر حذف می شود، اظهار کرد: کمتر از یک سال برای اجرای این پروژه زمان نیاز داریم.

اشتراک این خبر در :