اقتصاد ۱۰۰ – عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی نیز با بیان اینکه به بهانه افزایش قیمت نباید از صادرات محصولات لبنی جلوگیری شود، این در حالی است که به نظر می رسد افزایش قیمت ها در داخل با کاهش قدرت خرید منجر به کاهش مصرف لبنیات شده است.

جلال محمودزاده گفت: با تعرفه می‌توان ضررهای صادرات محصولات لبنی را کنترل کنیم. با این راهکار هم صادرات انجام می‌شود و هم مبلغی به دست مصرف‌کننده می‌رسد تا بتواند مابه التفاوت قیمت را جبران کند.

وی ضمن اشاره به صادرات محصولات کشاورزی از جمله لبنیات و بالابودن قیمت آن در بازارهای داخلی بیان داشت: در هیچ کجای دنیا از صادرات محصولات کشاروزی به بهانه افزایش قیمت آن محصول در داخل جلوگیری نمی‌شود.

عضو هیئت رئیسه  کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: اگر از صادرات جلوگیری شود مشتری خارجی و بازار جهانی را از دست می‌دهیم و دیگران به سرعت جایگزین بازار کشورمان خواهند شد.

وی ضمن اشاره به راهکاری برای داشتن همزمان صادرات محصولات لبنی و متوازن نگه داشتن قیمت آن در داخل اظهار کرد: باید به صادرات تعرفه اضافه کنیم یعنی موقعی که با صادرات لبنیات یا هر محصولی قیمت آن در داخل افزایش پیدا کرد به جای جلوگیری از صادرات، تعرفه یا پولی را به مصرف‌کننده پرداخت کنیم.

محمودزاده با بیان اینکه با تعرفه می‌توان ضررهای صادرات محصولات لبنی را کنترل کنیم افزود: با این راهکار هم صادرات انجام می‌شود و هم مبلغی به دست مصرف‌کننده می‌رسد تا بتواند مابه التفاوت قیمت را جبران کند و ارز نیز وارد کشور می‌شود.

این نماینده‌ مجلس گفت: در هیچ کجای دنیا جلوی صادرات را نمی‌گیرد و  بازار جهانی منتظر ما نمی‌شود که مقطعی محصولی را صادر و مقطعی قطع کنیم، بلکه از کشورهایی خرید خواهند کرد که بازار دائمی داشته باشند.

اشتراک این خبر در :