دلار هرات در پشت خط برای اولین بار به مرز ۳۹ رسید. نشست پرتنش شورای امنیت برای قطعنامه ۲۲۳۱ انتظارات منفی را تقویت کرده بود. در تهران هم دلار صعودی شروع کرده بود اما توییت ساعت دو جوزپ بورل، بازار را زیر و رو کرد. بازاری که صف خرید بود، در یک ربع از هم پاشید. قیمت‌ها در بازار هرات و تهران نزولی شد و دلار در یک ربع ۱۰۰۰ تومان پایین آمد. حباب سکه هم در همین زمان، ۶۰۰ هزار تومان کاهش داشت

آنچه که بازار را ریزشی کرد پیامی بود که ساعت دو از توییتر مخابره شد. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا توییت زده: توافق کردیم که برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم.

از ساعت دو به بعد، خریداران غیب شدند، معامله‌گران به طعنه می‌گفتند لاشه برجام از وعده دولتمردان بیشتر اثرگذار بود.

معامله‌گران درمورد روند آتی تصور می‌کنند احتمال پولبک وجود دارد. این پولبک یعنی نرخ حمایت را از دست داده و یک برگشت به بالا یعنی همان نقطه حمایتی می‌زند و دوباره به ادامه روند برمی‌گردد.

فضای منفی در بازار تبدیل به فضای خبری شده است و ادامه اخبار مثبت برجامی، سد انتظاری در برابر نوسان رو به بالای دلار است. مگر اینکه فضای مثبت برجامی از بین برود.

معامله‌گران در روز سه‌شنبه چارتی را دست به دست می‌کردند که بازدهی بازارها در ۲۰ سال گذشته را به تصویر کشیده بود. این چارت نشان می‌داد در ۲۰ سال گذشته، بازارهای پرسود به ترتیب: طلا، مسکن، دلار ، خودرو و سود بانکی است. البته این چارت معامله‌گران بود و اکوایران نمی‌تواند مستقلا این را تایید کند.

نکته آخر نرخ تابلو صرافی‌ها بود. قیمت دلار و یورو روی این تابلوها خیلی متنوع شده است، دلار در این تابلوها از ۳۶ هزار و ۴۰۰ تا ۳۷ هزار تومان نرخ خورده بود. اما تنوع قیمتی یورو خیلی بیشتر بود و از ۳۹ تا ۴۱ هزار روی تابلوها به نمایش گذاشته شده بود.

اشتراک این خبر در :