اقتصاد ۱۰۰: پس از ریزش قیمت وارداتی‌ها در نیمه اردیبهشت‌ماه این دسته خودروها در آخرین هفته این ماه طعم رشد را چشیدند تا به این طریق پرونده وارداتی‌ها در این بازه زمانی شکل افزایشی به خود گیرد.


قیمت خودروهای وارداتی زیر ذره بین  / سانتافه 400 میلیون گران شد + جدول


رشد قیمت این خودروها در حالی رقم خورده که بسیاری از فعالان این بازار خلاف آن را تصور می‌کردند که وارداتی‌ها با توجه به اخباری که در خصوص این دسته خودروها  به گوش می رسد نه تنها نباید رشد قیمت داشته باشند، بلکه باید با افت راهی بازار شوند؛ اما قیمت‌ها خلاف جهت حرکت کردند.
وضعیت بلاتکلیف خودروهای وارداتی
در خصوص وضعیت خودروهای وارداتی عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودرو وزارت صمت اواسط هفته جاری اعلام کرد که تاکنون ثبت سفارش ۱۰۰‌هزار دستگاه خودرو برای واردات انجام پایان یافته است. خبر اعلام شده در حالی که هنوز خبری از زمان رسیدن این خودروها به بازار نیست، با این شرایط شاید بتوان گفت نرسیدن این خودروها به بازار یکی از دلایلی است که موجب شده تا شاهد رشد قیمت آنها در بازار باشیم.

پیش یک متخصص با ضمانت و شرایط اقساط ایمپلنت کن(دکتر ذوالفقاری)

۵۰۰گیگ اینترنت TDLTE پیشگامان با سیم کارت رایگان(۶ ماهه)

دریافت ۳۰۰ دلار پاداش با ثبت نام در کپیتال اکستند – آنلاین معامله کنید

۱۰۰ گیگ اینترنت۶ ماهه ( بدون نیاز به تلفن ثابت)

بهترین شرایط واریز و پرداخت برای ایرانی ها + ۳۰۰ دلار پاداش ثبت نام

علاوه بر نامشخص بودن زمان ورود خودروهای وارداتی به بازار در دو هفته اخیر نرخ دلار هم بیش از آنکه صعودی باشد، نزولی بوده و با این شرایط انتظار فعالان از بازار کاهشی شدن آنها بود.

براساس ارزیابی بازار در آخرین هفته اردیبهشت‌ماه «سانتافه» رشدی ۴۰۰ میلیونی را تجربه کرد و بالاترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد و این رشد در «میتسوبیشی اوتلندر» به ۳۵۰ میلیون رسید.

قیمت وارداتی‌ها در بازار

اما خودروهای وارداتی در هفته سپری شده با چه قیمتی معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد ۱۷ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شد و نسبت به نیمه اردیبهشت ماه رشدی ۲۰۰ میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر در بازار ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان قیمت خورد و رشدی ۱۰۰ میلیونی را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

النترا ۲۰۰ میلیون تومان گران شد

اما «النترا» مدل ۲۰۱۸ هم در هفته سپری شده رشدی ۲۰۰ میلیون تومانی در بازار داشت. براساس رصد بازار این خودرو با رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون در بازار قیمت‌گذاری شد. از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد ۳۰ هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی ۳۵۰ میلیون تومانی را نسبت به نیمه اردیبهشت ماه تجربه کرد.

از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که «توسان IX35‌» مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت ۵ میلیارد و ۵۵۰ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی ۲۰۰میلیونی را تجربه کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته بیشترین رشد قیمت داشت و در بازار ۵ میلیارد و ۹۰۰میلیون تومان معامله شد و افزایش ۴۰۰ میلیونی را تجربه کرد.   

اشتراک این خبر در :