قیمت کنسرو تن ماهی به‌دور از تمام این شایعه‌ها و خبر‌ها راه خودش را می‌رود و با جهش‌های کوتاه ماهیانه موفق شده ظرف یک‌سال خودش را از متوسط ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان تا حدود ۸۵ هزار تومان بالا بکشد.

افزایش قیمت تن ماهی را براساس شایعه‌ها تا ۱۵۰ درصد عنوان کرده‌اند؛ عددی عجیب که بدون تعارف ترسناک به‌نظر می‌رسد، اما نائب رئیس سندیکای کنسرو ایران ضمن تایید برگزاری جلسات مربوط به افزایش قیمت تن ماهی در ستاد تنظیم بازار، عدد ۱۵۰ درصد مطرح شده ار تکذیب کرده و گفته چنین موضوعی مطرح نیست.

افزایش قیمت تن ماهی به‌گفته محمد مختاریانی ناگزیر و محتوم به‌نظر می‌رسد. چون بحث قیمت مواداولیه و قیمت تمام‌شده در میان است و با افزایش هزینه تولید، کارخانه‌ها ناچار می‌شوند قیمت تن ماهی را افزایش دهند وگرنه خودشان تعطیل خواهند شد، اما بحث و گمانه‌زنی ظرفین ظاهرا طولانی شده و این موضوع به شایعات درباره قیمت تن ماهی دامنه می‌زند.

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت تن ماهی، تنها شایعه موجود نیست. اوایل خرداد امسال بود که مقامات صنفی و فعالان حوزه تولید تن ماهی، درخواست خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه دادند و از همان موقع تا الان این خبر دست به‌دست چرخیده. اگر اهل پیگیری باشید، با کمی جستجو به خبر از دبیر سندیکای صنایع کنسروی برخورد می‌کنید که اواخر خرداد منتشر شده و در آن از قول هیات‌مدیره و دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران نقل کرده‌اند تن ماهی و رب گوجه‌فرنگی ممکن است در صورت کسب مجوز‌های لازم بین ۲۰ تا ۱۵۰ درصد گران شود. خودش است! شایعه از اینجا سرچشمه می‌گیرد.

اشتراک این خبر در :