شنیده ها حاکی از آنست که همراه با اجرایی شدن قانون پولشویی و مالیات بر عایدی سرمایه، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده به زودی در خرید و فروش خودرو نیز حاکم می شود بدین ترتیب حدود ۴۰ درصد از سود هر معامله خودرو صفر به عنوان مالیات اخذ خواهد شد که معنایش آنست که دیگر خرید و فروش خودرو نمی‌تواند محلی برای سودهای هنگفت دلالان باشد.

به گزارش اقتصاد۱۰۰ به نقل از برنا، تغییرات چند ماه اخیر در بازار خودروی کشور پس از چند سال سبب شده است که بسیاری در این بازار فروشنده شوند و به نظر می‌رسد سرمایه‌ها در حال خروج از این بازار است اما تغییراتی که باعث می شود تا خودرو در سال جاری از. سرمایه‌ای بودن خارج شود چیست؟

بعد از چهار سال متوالی تولید کشور در سال ۱۴۰۱ به بالای یک میلیون دستگاه رسید و بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو تولید و شماره گذاری شد و به نظر می‌رسد درسال جاری یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه خودروی داخلی تولید شود. تجربه نشان داده که هرگاه تولید از مرز یک و نیم دستگاه فراتر رود خودروسازان برای فروش محصولات خود با مشکل مواجه می‌شوند و باید به طرح‌های لیزینگی و فروش قسطی روی بیاورند، پیش‌بینی که به نظر بسیاری از کارشناسان صنعت خودرو از شهریور ماه شاهد آن خواهیم بود.

 راه اندازی سامانه یکپارچه و شفاف‌سازی عرضه سبب شد که به یکباره به تقاضای یک میلیون دستگاه خودرو در سطح جامعه با سیستم نوبت دهی پاسخ داده شود بنابراین عرضه قطره چکانی خودرو که در این سال‌ها خود باعث بازارگرمی خودروسازان داخلی شده بود برداشته شد و اکنون با تدوام این عرضه ها با سیستم نوبت‌دهی به نظر می‌رسد خودرو به کالایی در دسترس برای عموم جامعه تبدیل شده است.

اشتراک این خبر در :