Toggle navigation

معاون استاندار اردبیل در شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی:

فناوران استان در اولویت تسهیلات بانکی هستند

 ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۱ کد : ۵۵۳۵۸ تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: به منظور حمایت از حوزه دانش بنیان و فناوری، فناوران مستقر در مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان اردبیل در اولویت تسهیلات بانکی به ویژه تبصره ۱۶ قرار گرفته اند و این روند همچنان در سال آینده نیز ادامه خواهد یافت.

فناوران استان در اولویت تسهیلات بانکی هستند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل یاسر عبداللهی در چهاردهمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد جهاد دانشگاهی استان اردبیل، اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان انواع تسهیلات بانکی در استان پرداخت شده است و امیدواریم در سال آینده فناوران استان بتوانند به میزان مناسبی از تسهیلات حمایتی حوزه تولید و کارآفرینی برخوردار گردند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، بیش از ۱۰۰ نشست داشته است که توانسته با ۲۰۰۰ مصوبه، گام موثری در تسهیل امورات حوزه تولید بردارد که می توانیم عمده مشکلات حوزه فناوری را نیز در این ستاد مرتفع نماییم.

معاون امور اقتصادی استانداری اردبیل ابراز امیدواری کرد: با نقش آفرینی مراکز علمی و فناوری استان نظیر جهاد دانشگاهی، طرح‌های اقتصادی در مسیر درست هدایت شده و رونق چشمگیر و رفع بیکاری را با خود در استان به همراه آورند.

عبداللهی با اشاره به جایگاه جهاد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری گفت: از جهاد دانشگاهی انتظار داریم برای تحقق اهداف دانش بنیان و فناورانه در استان پیشگام بوده و هماهنگ با سایر مراکز گام های جدی بردارد.

وی افزود: امید است با تلاش دست اندرکاران، میزان فعالیت ها و توفیقات این مجموعه در سال آتی دو برابر شده و یار اصلی حوزه فناوری استان بوده و نقش موثری ایفا نماید.

در ادامه این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با قدردانی از همکاری های صورت گرفته، گفت: با راه اندازی مرکز رشد در تلاش هستیم زنجیره کامل از کشت تا اهلی سازی، تولید دارو و تجاری سازی در این مجموعه شکل بگیرد و بتواند فعالیت های این حوزه را در استان اردبیل ساماندهی نماید.

مهران اوچی اردبیلی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در کنار مرکز رشد؛ مرکز نوآوری و شتابدهی، تولید نشاسته صنعتی، مرکز درمان ناباروری و مطالعه و تحقیق درباره سلول های بنیادی را انجام می‌دهد و از مسئولان استان انتظار داریم نسبت به این مجموعه نگاه ویژه‌ای را داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد اظهار داشت: در کنار سایر مراکز رشد و پارک استان برای ساماندهی اکوسیستم فناوری و نوآوری اعلام آمادگی می‌نماییم.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از توسعه فعالیت ها و حمایت‌ها از شرکت و واحدهای فناور طی سال آینده خبر داد.

مدیر امور پارک ها و مراکز رشد سازمان ستفا جهاددانشگاهی نیز در این جلسه، مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل را بلوغ یافته دانست و گفت: با تجاربی که این مرکز به دست آورده است، می تواند محل اعتماد مسئولان ارشد استانی واقع شود و لازم است هماهنگی مناسبی در سطح استان به عمل آمده و به این نهاد و مرکز رشد آن توجه جدی صورت پذیرد.

صونا طهماسبی خاطرنشان کرد: فعالیت های مرکز رشد جهاددانشگاهی اردبیل مطابق با برنامه های پیش بینی شده و در راستای تحقق اهداف حوزه فناوری مطرح در کشور است.

در این جلسه دکتر فرهادپورفرضی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، مهندس شاپور رجبی مدیر پژوهشی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان، دکتر حسین شایقی رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل، دکتر محمد ضعیفی زاده معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و دکتر هدایت رئیس مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی ضمن بررسی فعالیت‌های مرکز رشد و سایر حوزه فناوری استان، پیشنهاداتی برای بهبود فعالیت‌های مرکز ارائه نمودند.

امکان استفاده از مشاوره معاونت غذا و دارو در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد سامانه واحد حوزه فناوری استان برای پرهیز از پذیرش واحدها در مراکز متعدد، تقسیم کار به صورت تخصصی در مراکز رشد استان، تعیین استانداردهای پذیرش واحدها، امکان بهره‌برداری از تسهیلات و مساعدت کمیته‌های وزارت صمت، تقویت شتاب دهنده های استان و بهره‌برداری از ظرفیت آن ها، بررسی مقررات حوزه غذا و دارو در قالب کارگاه‌های آموزشی، امکان جذب سرمایه گذاری در مرکز رشد، بهره برداری از تسهیلات متعدد بنیاد نخبگان از طریق مرکز رشد و دقت نظر در جذب واحدهای دارای طرح دارویی به دلیل اهمیت سلامتی از جمله موارد مطرح شده از سوی اعضای شورای فناوری مرکز رشد بود.

در این نشست ضمن پذیرش استقرار ۵ واحد جدید، گزارش کاملی از فعالیت های مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ ارائه شد و در آن اقدامات صورت گرفته در حوزه های جذب، خروج، تمدید قراردادها، کارگاه ها و رویدادهای آموزشی، نمایشگاه‌ها، توفیقات، حمایت ها و برنامه های در دست اقدام مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این جلسه احکام جدید اعضای شورای فناوری مرکز رشد تقدیم گردیده و با اهدای لوح از آنان قدردانی شد.

اشتراک این خبر در :