اقتصادنیوز: در بازار امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه قیمت طلا و قیمت سکه امامی ریزش قابل توجهی را ثبت کردند با این حال بازار دلار و درهم با کمبود خریدار مواجهه شدند.

 به گزارش اقتصادنیوز، درحالی‌که سرمایه‌گذاران اونس طلا منتظر اظهارنظر مقامات فدرال رزرو از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای شفافیت بیشتر در مورد چشم‌انداز نرخ بهره بودند، قیمت طلا روز سه‌شنبه به پایین‌ترین حد در دو هفته اخیر رسید.

سقوط آزاد قیمت اونس طلا

 به‌عبارت‌دیگر، امروز سه‌شنبه ۱۶ آبان‌ماه بازار طلا شاهد سقوط آزاد قیمت اونس طلا بود. فلز گران‌بهای جهانی که در روز دوشنبه نزدیک مرز ۱۹۸۰ دلار معامله شده بود در چهارمین روز هفته ریزش معناداری را ثبت کرد و تا ۱۹۵۷ دلار پایین آمد. البته عصر امروز قیمت جهانی طلا در حدود ۱۹۶۱ دلار بود که نسبت به‌روز قبل تقریباً ۱۹ دلار کاهش را نشان می‌دهد.

نگاه بازار طلا  به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو

 برخی از فعالان اقتصادی باور دارند در شرایط کنونی مهم‌ترین عاملی که می‌تواند نوسانات بازار طلا را تغییر دهد، سخنرانی پاول است. همچنین حراج‌های خزانه‌داری طی دو روز آینده موردتوجه معامله‌گران است؛ بنابراین به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران اکنون منتظر خواهند ماند تا ببینند که پاول که قرار است در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه سخنرانی کند چه موضعی را پیش خواهد گرفت.

طلا ، سکه را ضربه فنی کرد

 بررسی‌ها نشان می‌دهد به دنبال ریزش قیمت اونس طلا، بازار طلا و سکه در داخل ایران هم نزولی شدند. به گفته معامله‌گران امروز طلا جهانی، قیمت طلا ۱۸ عیار و سکه امامی را ضربه‌فنی کرد.

 قیمت هر گرم طلا در داخل ایران عصر امروز ۲ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد که در مقایسه با روز قبل ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان افت کرده است.

همچنین امروز بازار سکه شاهد کاهش قیمت سکه امامی بود. این فلز گران‌بهای داخلی عصر دیروز با ۲۹ میلیون ۲۵۰ هزار تومان تا ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. معامله‌گران می‌گفتند اگر سکه امامی حمایت مهم ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست دهد ممکن است فشار فروش در بازار بیشتر شود و سکه تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان عقب‌نشینی کند. این اتفاق در بازار امروز به وقوع پیوست و بنا بر ادعای معامله‌گران سکه امامی مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از دست داد و تا کف کانال ۲۹ میلیون پایین آمد. البته برخی هم مدعی بودند که سکه حتی اندکی پایین‌تر از ۲۹ میلیون تومان هم معامله شده است.

 قیمت دلار و درهم سکته کردند! 

 امروز اگرچه قیمت طلا و سکه عقب‌نشینی کردند اما بازار ارز شاهد سکته نرخ دلار و درهم بود. بنا بر ادعای معامله‌گران قیمت درهم در تهران در مقایسه با روز قبل نوسان قابل‌توجهی را ثبت نکرد و در حدود ۱۴ هزار و ۴۰ تومان معامله شد. از سوی دیگر در هرات هم قیمت دلار که روز گذشته با ۵۱ هزار تومان به کار خود پایان داده بود امروز تا ۵۱ هزار و ۱۳۰ تومان بالا رفت؛ اما در نیمه ظهر به بعد کانال یاد شده را از دست داد و در مرز ۵۱ هزار و ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. همچنین امروز در بازار ارز تهران قیمت دلار با ۵۱ هزار و ۲۵۰ تومان روانه بازار شد و در واپسین ساعات معاملات نقدی در حول‌وحوش ۵۱ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد که نسبت به‌روز قبل تقریباً رنج بود.

اشتراک این خبر در :