محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار داشت: طی ۲ هفته اخیر و با توجه به تحولات اقتصاد آمریکا، ارزش دلار در بازارهای جهانی نزولی شده است و در مقابل ارزش فلزات گران‌بها از جمله طلا، نقره و پلاتین افزایش یافته است.

وی افزود: در بازار داخلی ولی به‌خلاف بازار جهانی، قیمت‌ها در روزهای اخیر نزولی شده است؛ طی ۴ روز گذشته قیمت سکه حدود ۲ میلیون تومان کاهش یافته است.

این فعال بازار طلا و سکه با بیان اینکه “با کاهش دادوستدها در روزهای اخیر عرضه و تقاضا نیز در بازار به تعادل رسیده است”، تصریح کرد: حباب سکه از ۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هفته قبل کاهش یافته و به ۶ میلیون تومان در روز جاری رسیده است.

کشتی‌آرای ابلاغ دستورالعمل ثبت معاملات سکه، طلای آب‌شده و مصنوعات در سامانه تجارت را موجب خروج سوداگری از بازار طلا و سکه دانست و اضافه کرد: هیجانات کاذب از بازار خارج شده است و هم‌اکنون ثبات خوبی در بازار حاکم است چراکه خریدار و فروشنده واقعی در بازار حضور دارند.

وی ضمن پیش‌بینی ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه در روزهای آتی گفت: سکه قدیم نسبت به هفته قبل حدود یک میلیون تومان کاهش یافته و به قیمت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، سکه طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی به ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

به‌گفته او، قیمت نیم‌سکه نیز نسبت به روزهای نخست هفته قبل یک میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۱۸ میلیون  و ۳۵۰ هزار تومان رسیده است؛ ربع‌سکه نیز با ۹۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه گرمی نیز ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، ضمن اینکه قیمت طلای ۱۸عیار با کاهش ۶۵ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسیده است.

اشتراک این خبر در :