رئیس جمهور آمریکا قرار است طی روزهای آینده با رهبران نمایندگان جمهوری‌خواه و دمکرات کنگره برای حل مشکل بالا بردن سقف بدهی عمومی این کشور به مذاکره بنشیند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رهبران نمایندگان جمهوری‌خواه و دمکرات کنگره این کشور قرار است این هفته برای حل بن‌بست عدم تصویب افزایش سقف بدهی عمومی این کشور به مذاکره بنشینند.

حدود سه ماه است که دولت و کنگره برای تصویب افزایش سقف بدهی به بن‌بست رسیده‌اند و تا چند هفته آینده بدهی عمومی این کشور به سقف ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود خواهد رسید.

جو بایدن، از نمایندگان سنا خواسته تا بدون پیش‌شرط رقم سقف بدهی را افزایش دهند، اما کوین مک‌کارتی، رئیس با اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان، گفته که این مجلس هیچ طرحی را که شامل کاهش قابل توجه هزینه‌کرد در بودجه و نگرانی‌های مرتبط با آن نباشد را به تصویب نمی‌رساند.

بایدن قرار است فردا در کاخ سفید میزبان مک‌کارتی باشد و رهبران نمایندگان جمهوری‌خواه و دمکرات کنگره هم در این مذاکرات حضور خواهند داشت، با این‌حال اما کارشناسان انتظار حصول توافق به این زودی‌ها را ندارند و در عین حال وزارت خزانه‌داری هشدار داده تا روز یک ژوئن بدهی عمومی آمریکا به سقف خواهد رسید و از آن زمان به بعد دولت فدرال دیگر امکان تامین مخارج خود را نخواهد داشت.

کارشناسان می‌گویند: هر گونه نکول و یا رسیدن سقف بدهی عمومی آمریکا به بیشینه خود به افزایش بیکاری و متعاقبا بروز رکود در اقتصادی این کشور منجر خواهد شد.

اشتراک این خبر در :