اقتصادنیوز: رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت: کلیات ۴ محور اصلاح ساختار بودجه برای قطع وابستگی به نفت در ۹ بسته اجرایی به تایید سران قوا رسیده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در توئیتی، نوشت: طرح اولیه اصلاح ساختار بودجه با رویکرد قطع وابستگی به نفت پس از برخورداری از نظرات کارشناسان و نخبگان امروز (شنبه گذشته) در شورای عالی هماهنگی سه قوه مطرح و کلیات آن در چهار محور و ۹ بسته اجرایی به تایید رسید. اجرای این طرح که به تشخیص صاحبنظران یک ضرورت است نیازمند وفاق و همکاری ملی است. 

همچنین در توئیتی دیگر نوبخت نوشت: مقرر شد برنامه‌های کوتاه‌ مدت، میان مدت،‌ پروژه‌های و اقدامات پیشنهادی هر یک از بسته‌ها در کارگروه ویژه‌ای از سه قوه بررسی و به شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه گزارش شود. این طرح انشاءالله فردا (یکشنبه) در جلسه غیرعلنی مجلس نیز ارائه خواهد شد.

 به گزارش فارس، چهار محور این اصلاح ساختار عبارتند از:۱- تقویت نهادی بودجه؛ ۲- هزینه‌کرد کارا؛ ۳- درآمدزایی پایدار ؛ ۴- ثبات‌سازی اقتصاد کلان و توسعه پایدار است. 

بر این اساس هر کدام از این محورها رویکردهای متفاوت به همراه برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت آنها تهیه شده؛ نکته قابل ذکر برای این برنامه و چارچوب اصلاح ساختار بودجه، نبود زمان‌بندی و درنظر گرفتن  اهداف کمی است که امیدواریم به آن افزوده شود. 

اشتراک این خبر در :