جهش قیمت گندم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در شرایطی که قیمت گندم جهانی به کمترین سطح بازه دو ساله رسیده بود، موشک‌هایی که کرملین ادعا می‌کند توسط اوکراین سازماندهی شده بود، باعث جهش قیمت گندم شد و معامله‌گران را نسبت به عرضه جهانی گندم نگران کرد.

موشک‌های کرملین باعث جهش قیمت گندم شد و وسط سفره غذایی مردم جهان فرود آمد.

جهش قیمت گندم

بر اساس اعلام بلومبرگ، قیمت گندم بزرگترین جهش قیمتی خود را در بازه شش ماهه ثبت کرد زیرا تنش‌ها پس از آنکه مسکو اعلام کرد یک‌ جفت پهپاد – که به کرملین حمله کرده – را سرنگون کرده است، افزایش یافت.

اوکراین ادعاهای روسیه درباره سازماندهی این حمله را رد کرده است.

شعله‌ورشدن آتش اختلافات در زمان حساسی برای آینده ایمن کریدور رخ داده است که به اوکراین اجازه صادرات ایمن محصولات کشاورزی از راه دریا را اعطا می‌کند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، معاونان وزرای دفاع روسیه، ترکیه و اوکراین قرار است روز جمعه درباره تمدید این توافق که در تاریخ ۱۸ ماه می منقضی خواهد شد گفت‌وگو کنند.

به گزارش تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه در همان تاریخ با نمایندگان سازمان ملل گفت‌وگو خواهد کرد. بر اساس این قرارداد تقریباً ۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی از ماه جولای تا کنون به وسیله کشتی‌ها به بازارهای جهانی وارد شده است.

چین مقصد اول صادرات بوده و پس از آن اسپانیا و ترکیه در رده های بعدی قرار گرفته‌اند. حدود یک دوم محموله‌ها ذرت بوده‌اند و گندم سهم یک‌چهارمی دارد.

در شرایطی که در سایه چشم‌انداز تولید مطلوب گندم در نیم کره شمالی بزرگترین موقعیت معاملاتی در پنج سال گذشته توسط مدیران پولی ایجاد شده بود، فوران تنش‌ها جرقه خرید را در میان معامله گران ایجاد کرد و قیمت گندم که در پایین‌ترین سطح دو سال گذشته قرار داشت رشد کرد.

ژاکلین هالند – تحلیلگر فارم فیوچرز – از طریق ایمیل به  بلومبرگ  گفته است که حمله هواپیماهای بدون سرنشین نگرانی‌ها را درباره عرضه جهانی گندم افزایش داد و برخی معامله‌گران را نگران کرد که فروش اخیر ممکن است بیش از حد انجام شده باشد.

معاملات آتی گندم در شیکاگو پس از جهش پنج درصدی که در روز چهارشنبه داشت با رشد ۱.۲ درصدی به ۶.۴۷۵ دلار در هربوشل رسید، قیمت ذرت هم کمی تغییر کرد.

IMG_20230504_112434_775

همچنین بخوانید

اشتراک این خبر در :