نماینده مردم ساری در مجلس گفت: ما اگر بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ یک ثبات اقتصادی ایجاد کنیم در واقع به نقطه آغاز مهار تورم می‌رسیم و در مراحل بعدی باید به ست نزولی کردن نرخ تورم حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر، تقریباً شعار هر سال را با بحث تولید و رشد اقتصادی آمیخته کردند چراکه زیربنای اقتصاد، بخش تولید است.

وی افزود: تکیه اقتصاد بر نفت خام موجب غفلت از تولید شده و تمام اقتصاددانان و متولیان هم در سال‌های گذشته متأسفانه اعتقاد داشتند که با خام فروشی نفت و ارزش افزوده بالایی که دارد می‌توان کشور را اداره کرد.

این نماینده مجلس حجم صادرات محصولات غیرنفتی در سال گذشته را ۵۸ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سال گذشته میزان درآمد غیرنفتی معادل مصارف عمومی دولت شد.

بابایی بخشی از تورم را ناشی از خوی استکبارگری کشورهای اروپایی و غربی و به ویژه آمریکا علیه اقتصاد ایران دانست و اظهار کرد: بی تدبیری‌ها در حوزه قانون گذاری و وء مدیریت اقتصاد کلان و خرد منجر به افزایش نرخ تورم در اقتصاد کشورمان شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تصریح کرد: ما اگر بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۲ یک ثبات اقتصادی ایجاد کنیم در واقع به نقطه آغاز مهار تورم می‌رسیم و در مراحل بعدی باید به ست نزولی کردن نرخ تورم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس در گام نخست، سه فاکتور درآمدی را حین بررسی بودجه ۱۴۰۲ رعایت کرده گفت: ما امسال بودجه را در چارچوب همان عدد و سقفی که دولت در لایحه آورده بود رعایت کردیم و آن را افزایش ندادیم.

بابایی از تلاش مجلس در راستای تأمین زیرساخت‌های مولدسازی دارایی‌های دولت خبرداد و گفت: اقدام دیگر مجلس، واقعی و دقیق تر کردن اعداد و ارقام پنهان و آشکار درآمدهای نفتی در بودجه ۱۴۰۲ است و دولت و مجلس به ویژه وزیر اقتصادی و رئیس بانک مرکزی هم باید از حرف‌های اضافه خودداری کنند و خیلی مصاحبه نکنند و آمار و ارقام بیهوده هم ارائه ندهند چون این مصاحبه‌های متعدد مبنایی برای سوء استفاده و احتکار خواهد شد.

نماینده مردم ساری در مجلس معتقد است که با حمایت از فعالان بخش خصوصی واقعی و شرکت‌های تعاونی و دانش بنیان و برخورد قهری و سلبی با سوء استفاده کنندگان می‌توان تورم را مهار کرد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار کرد: با دیپلماسی فعال ایران در منطقه و روابط مناسب با کشورهای همسایه و همچنین عملکرد قوی سازمان انرژی اتمی کشور همه دنیا به این نتیجه رسیدند که ایران به جایگاه و قدرت بسیار بالایی رسیده و فقط باید در داخل هم تلاش کنیم تا به رشد تولید برسیم.

وی به وزیر صمت تأکید کرد که از اعمال سیاست‌های متعدد در طول سال خودداری کند و یک سیاست واحد و مشخص را تا پایان سال ادامه دهد.

انتهای پیام/

اشتراک این خبر در :