محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اعتبارات اشتغالی در سال جاری گفت:اعتبارات اشتغالزایی امسال در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده اما هنوز چیزی از سوی بانک مرکزی ابلاغ نشده است.  ولی طبق تبصره ۱۸ قانون بودجه سالانه که تبصره اختصاصی اشتغالزایی است در صورت تحقق درآمدها، بیش از ۲۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کشور خواهیم داشت.

معاون اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که منابع موجود و بازپرداخت شده اعتباری اشتغال روستایی هزار میلیارد تومان است، گفت: اعتبارات اشتغال روستایی سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود و پیش بینی ما برای امسال حداقل ۸ هزار میلیارد تومان است.

کریمی بیرانوند با اشاره به مذاکره با بانک مرکزی برای افزایش اعتبارات اشتغالزایی، افزود: این اعتبارات طی یک هفته تا ده روز آینده ابلاغ می شود و می توان گفت که در مجموع در صورت تأمین منابع در سال جاری در حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به فضای کسب و کار کشور تزریق خواهیم کرد که همین مبلغ هم باعث تثبیت اشتغال و هم ایجاد و هم توسعه اشتغال می شود.

معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به سامانه رصد گفت:  ما در دولت های قبل چنین سامانه ای نداشتیم و مشاغل ایجاد شده در این سامانه پیامکی، تلفنی و حضوری راستی آزمایی می شوند.

کریمی بیرانوند با اشاره به شعار ایجاد یک میلیون شغل توسط رییس جمهور گفت: عدد ایجاد یک میلیون شغل هم که توسط رییس جمهور و وزیر کار اعلام شد پس از طی این سه مرحله راستی آزمایی بود.

وی تصریح کرد: این فرایند سختگیرانه سه مرحله ای و ناظر به ثبت کد ملی و همه مشخصات جغرافیایی و همه رسته های شغلی و نوع شغل است.

اشتراک این خبر در :