حزب اتحاد ملت به مناسبت چهل و دومین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای تحلیلی صادر کرد وبه عوامل موثر در انقلاب پرداخت که مشروح آن به گزارش محمد شهبازی خبرنگار نسیم ایران به شرح زیر است :

🔹

🔹در آستانه‌ی چهل و دومین سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، احساس دوگانه‌ای نسبت به این مناسبت در اذهان بسیاری از مردم ایران و به خصوص دلبستگان به نظام و انقلاب وجود دارد. یک سوی آن، حس غرور و افتخار از یادآوری آن حماسه ماندگار است و این که اراده‌ی قاطع مردم برای شکست یک نظام استبدادیِ تا بن دندان مسلح به زر و زور و حمایت خارجی به پیروزی رسید. سوی دیگر اما، ناراحتی و نگرانی نسبت به فاصله‌ی بسیار جدی با آن چیزی است که از نظام برآمده از انقلاب، انتظار می‌رفت.

🔹انقلاب اسلامی، با وعده‌ی تاسیس جمهوری اسلامی به پیروزی رسید. اما واقعیت آن است که آن اندازه که سویه‌ی سلبی انقلاب روشن بود و می‌دانست که چه نمی‌خواهد، وجه ایجابی و «آن چه می‌خواهد» روشن و شفاف نبود. چیزی از عمر پیروزی انقلاب نگذشته بود که خشونت‌ها و ترورها و بلافاصله، وقوع جنگی تحمیلی و طولانی، تمام توجهات را به سوی خود جلب کرد و مانع از حاکمیت قانون و شاخصه‌های یک زندگی آرام و باثبات برای شهروندان و آزادی و عدالت و دموکراسی در سطحی قابل انتظار شد.

🔹پس از جنگ نیز که مدتی به بازسازی آسیب‌های مادی ناشی از آن گذشت، در جنبشی مدنی که بعدا اصلاحات نام گرفت و شعار اصلی آن «ایران برای همه ایرانیان» بود، وجه مغفول نظام در مورد آنچه بایسته است، با رویکرد تحقق حق حاکمیت ملی که در کشوری چون ایران،‌ پیوندی ناگسستنی با امنیت، کرامت و معیشت مردم دارد، مد نظر بسیاری از نیروهای اصیل انقلاب قرار گرفت.

🔹اما متاسفانه به نام انقلابی‌گری، برخی نیروهایی که کم‌ترین نسبت با انقلاب سال ۵۷ داشتند، مانع از پیشبرد اهداف اصلاحی و تکامل‌بخش آن نهضت ضد استبدادی و عدالت‌جو شدند.

🔹حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تبریک فرا رسیدن سال‌روز پیروزی انقلاب و اعلام نگرانی عمیق خود از فاصله ایجاد شده بین حاکمیت و ملت و اعتقاد به ضرورت اصلاحات بنیادینِ حقیقی و حقوقی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و با اعلام همبستگی خود با شعار محوری «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی»، به همه شهیدان و سابقون انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دفاع از میهن و کرامت تک تک شهروندان ایران عزیز ادای احترام می‌کند و از همه مقامات موثر در حاکمیت می‌خواهد با مرور آنچه در انقلاب شکوهمند اسلامی برای زندگی بهتر به مردم وعده داده شد، تغییر رویه جدی در رعایت حق حاکمیت ملی و یکایک شهروندان ایرانی را در پیش گیرند و با شیوه‌هایی چون انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، حفظ کرامت انسان، رعایت حقوق شهروندی، نفی اشرافی‌گری، شکستن حلقه‌های بسته و خودمانی قدرت، مقابله با باندبازی و تبعیض‌های قومی و جنسیتی و نسلی و مذهبی و مقابله‌ی واقعی و غیر تبلیغاتی با فساد، رسم وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی را به جا آورند.

اشتراک این خبر در :