طی مراسمی با حضور مدیرعامل بانک مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی، این بانک عاملیت وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان بنادر  با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های مجموعه وزارت‌خانه برای پیشبرد اهداف به ویژه افزایش تولید در کشور اظهار کرد: بانک مسکن، بانک عامل وزارت‌خانه محسوب می‌شود و در انجام مسئولیت‌های مترتب بر این نهاد اعم از حوزه ریلی، دریا، مسکن و … حضور فعالی خواهد داشت.

وی افزود: قرارداد عاملیت وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی نیز پیرو همین موضوع به امضا رسیده و بستری برای تاکید بر موضوع کمک و حمایت بانک مسکن در انجام رسالت بزرگ این بانک است. امیدواریم این قرارداد منشأ خیر و اثر برای مجموعه وزارتخانه، مردم  و پیشبرد امور باشد.

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این باره گفت: تفاهم‌نامه با بانک مسکن در رابطه با وجوه اداره شده همزمان با ابلاغ مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توسعه سیاست‌های دریامحور به امضا رسید.

وی افزود: نوسازی ناوگان تجاری، ناوگان شناورهای خدماتی بندری و دریایی و تجهیزات بندری دریایی از وظایف سازمان است که به موجب این قرارداد، منابع سازمان بنادر به عنوان وجوه اداره شده در بانک مسکن اندوخته و از محل آن به بخش‌های خصوصی متقاضی ساخت شناور و توسعه فعالیت‌های دریایی تسهیلات اعطا شود.

صفایی افزود: این توافق در نهایت موجب ساخت حجم عظیمی از شناورهای جدید در داخل کشور، رونق اقتصاد دریایی و اشتغال دریانوردان و ساحل‌نشینان خواهد شد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تفاهم‌نامه که به امضای سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن و علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی رسید؛ بانک مسکن به سازمان بنادر جهت توسعه زیر بخش‌های مختلف اقتصاد دریایی و بندری تسهیلات پرداخت می‌کند.

اشتراک این خبر در :