پیش بینی موسسه بلک راک
در یک فاصله ۲۴ ساعته، انتظارات بازارها ۱۸۰ درجه چرخش کرد. این همان ویژگی است که ما برای سال ۲۰۲۰ انتظار داریم: از یک سو، عوامل بنیادی تا حدی بهبود یافته و از قیمت‌ها حمایت می‌کند. اما در سوی دیگر، تلاطم و ناپایداری قیمت‌ها بالا خواهد بود.
پیش از این خوش‌بینی‌ها و شرایط بنیادی که نشان از احیا داشتند باعث شده بود خریدها در کف قیمتی افزایش یابد. اما با مشاهده این عملیات تروریستی، بار دیگر عدم قطعیت‌ها از آینده تشدید شد که باعث عقب‌نشینی معامله‌گران شد.پیش بینی سرمایه گذاری فیدلتی
آنچه برای من تهدید مهم بازار سهام آمریکاست، نسبت قیمت به درآمد (P/E) بالای ۱۸٫۵ واحدی است. جایی که به نظر می‌رسد رشد سودآوری متناسب با قیمت‌ها نبوده است. حال به این وضعیت، یک شوک ژئوپلیتیک این‌چنینی را اضافه می‌کنیم. قطعا نتیجه به مراتب سنگین‌تر از زمانی خواهد بود که نسبت قیمت به درآمد ۱۵ واحد باشد. پس شکی نیست که حداقل در کوتاه‌مدت بازار با تلاطم جدی‌تری مواجه خواهد شد.
پیش بینی سوسیت جنرال اس ای
با افزایش تنش‌ها، طلا یک برنده است و قیمت نفت نیز بالاتر می‌رود. بازار اوراق بدهی کاهشی خواهد شد. صعود بازار سهام آمریکا متوقف می‌شود، اما به افت سنگین منتهی نخواهد شد. در بازار ارزها (فارکس) نیز ارزهای پناهگاه (مانند ین ژاپن و فرانک سوئیس) و ارزهایی که به نفت وابسته خواهند بود از این تنش‌ها منتفع می‌شوند. در این میانن نسبت یورو به ین ۱۲۰ عدد حساسی است که احتمالا رشد بیشتر ین را متوقف می‌کند، مگر آنکه تنش‌ها تشدید شود. همچنین، ادامه تنش‌ها در تنگه هرمز، دوره‌ای از نفت گران را به همراه دارد که ریسکی برای اقتصاد جهانی است.
پیش بینی کردیت اگریکول اس ای
بازارها که نسبت به برگشت اقتصاد جهانی به دنبال کاهش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا تازه امیدوار شده بودند با یک شوک تازه مواجه شدند. به ویژه آنکه بانک‌های جهانی به دلیل پایین بودن نرخ‌های بهره، ابزار لازم برای مقابله با رکود را ندارند. به هر حال، ین ژاپن و فرانک سوئیس ارزهای جذاب هستند، در شرایطی که وون کره به دلیل وابستگی به واردات نفت در خطر است.
پیش بینی آی ان جی گروپ ان وی
سناریوی فعلی تنش میان آمریکا و ایران هرچند هنوز تبدیل به یک تقابل سنگین نشده، اما در همین نقطه شروع نیز تقاضا برای اوراق قرضه و خزانه آمریکا را حداقل در هفته آینده کاهشی می‌کند.
پیش بین کولومبو ولث اس ای
پاسخ سنگین به اقدام آمریکا چیزی است که بازارها از آن هراس دارند و می‌تواند به معنای حمله به دیپلمات‌های آمریکایی باشد. بازارها با همین بهانه اقدام به شناسایی سود از رشدهایی کردند که خوش‌بینی‌های اخیر ایجاد کرده بود. این تضعیف انتظارات چیزی است که باید در خرید سهام به آن توجه بیشتری کنیم.
ساکسو کپیتال مارکتز
ما از تقابل نیابتی به سمت تقابل احتمالا مستقیم ایران و آمریکا حرکت می‌کنیم. با این حال، من می‌خواهم ببینم ایران واقعا تا چه حد مقابله می‌کنند. در بازار جهانی، هنوز بسیاری از کارمندان به دلیل تعطیلات سال نو به کار برنگشته‌اند، بنابراین، نقدشوندگی پایین ممکن است باعث بیش‌واکنشی شده باشد. اتفاقات ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده اهمیت جدی پیدا می‌کند و نباید فراموش کنیم که در پایان هفته خاورمیانه قرار داشتیم. به هر حال، نفت تقریبا برای رشد بیش از این با مشکل مواجه است،
یش بینی کوونانت کپیتال
این واقعه تروریستی، بار دیگر ریسک‌های ژئوپلیتیک اثرگذار بر نفت را برجسته و احتمال کمبود نفت در دو فصل اول ۲۰۲۰ را تشدید کرد. ما هیچ اقدامی در وضعیت فعلی انجام ندادیم، زیرا ما سهام وابسته به نفت مانند توتال را اواخر سال ۲۰۱۹ خریده بودیم.
پیش بینی یو او بی کای هایان (هنگ کنگ)
سرمایه‌گذاران نگران آن هستند که موقعیت در ایران بدتر شود، زیرا ممکن است پاسخ‌هایی به حمله تروریستی آمریکا انجام شود. آنها در ادامه به کاهش ریسک پرتفوی خود می‌پردازند. بر این اساس و در کنار رشد پرشتاب بازارهای جهانی سهام در ماه‌های اخیر، احتمالا دلایل خوبی برای شناسایی سود معامله‌گران باشند.
پیش بینی میژو بانک
بروز ریسک بالا در انتظارات معامله‌گران بر ارزهای آسیایی فشار وارد می‌کند. شاخص دلار نیز به کف نزدیک شده است. بنابراین، شناسایی سود در بازار ارزهای آسیایی تشدید می‌شود. اندازه این افت قیمت‌ها احتمالا به دلیل حجم پایین معاملات در فضای نیمه‌تعطیل آغاز سال نوی میلادی بیشتر باشد

اشتراک این خبر در :