قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن گفت: نیاز بخش تولید به نقدینگی در مقایسه با سال ۹۶ چهار برابر و خریدهای تولید کنندگان به جای اعتباری و مدت دار، نقدی شده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت: در حال جنگیم ولی دستگاه ها آرایش جنگی ندارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آرمان خالقی قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن گفت: اگر هر چند وقت یک بار شوکی به اقتصاد وارد نشود بخش صنعت و معدن و تولید کنندگان به ثبات نسبی می رسند.

وی افزود: باید وضع با ثباتی در اقتصاد کشور ایجاد شود تا صنعتگران بتوانند برنامه ریزی بلندمدت داشته باشند.

خالقی گفت: بخش صنعت و معدن ناپایدار است و اگر دولت از گذشته درس گرفته باشد و مجلس شورای اسلامی نیز دقیق نظارت کند دیگر نباید شاهد تصمیمات خلق الساعه و عجولانه باشیم.

وی افزود: نیاز بخش تولید به نقدینگی در مقایسه با سال ۹۶ چهار برابر و خریدهای تولید کنندگان به جای اعتباری و مدت دار، نقدی شده است.

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت و معدن با بیان اینکه بانک ها تمایلی برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید ندارند گفت: تمایل بانک ها بیشتر به بخش تجارت و خدمات است تا سرمایه آنها زودتر بازگردد.

خالقی افزود: در حالی که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما دستگاه های مختلف آرایش جنگ اقتصادی ندارند و نتوانسته اند به انسجام برسند.

وی با بیان این که نظرات کارشناسان بخش خصوصی در تصمیمات دولت لحاظ نمی شود گفت: البته اخیراً وزارت صنعت از نمایندگان بخش خصوصی برای اتخاذ برخی تصمیم ها دعوت می کند.

خالقی خواستار رفع مشکلات صادرکنندگان شد.

اشتراک این خبر در :