گفت‌وگو با آپاراتی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای امسال با گران شدن قیمت لاستیک، بازار لاستیک‌های دست دوم رونق پیدا کرده‌است.
صاحب یک مغازه آپاراتی در خیابان مالک اشتر تهران می‌گوید:«برای همه‌چیز گرانی است و اوضاع لاستیک هم مثل همه کالاهای دیگر لاستیک دست دوم اگر باشد، روی هوا می‌زنند.» او ادامه می‌دهد:«هر کسی که لاستیکش پنچر می‌شود، فقط دنبال لاستیک دست دوم است. لاستیک نو قیمتش بالاست، دیگر هیچ کس نمی‌خرد.»
قیمت لاستیک در بازار دست دوم، طیف گسترده‌ای دارد. قیمت یک حلقه لاستیک دست دوم مناسب برای پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵، از  ۱۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.
برای خودروهای خارجی نیز قیمت‌ها در بازار دست دوم نیز میلیونی هستند. قیمت یک حلقه لاستیک مناسب برای خودروی آفرود دست دوم، ۱۲ میلیون تومان است.
تعمیرکاری در خیابان بهشتی تهران می‌گوید:«قیمت لاستیک‌های دست دوم به چیزهای مختلفی بستگی دارد. به عاج آن، تمیزی و آپاراتی نشدنش. حتی برای لاستیک پراید هم نمی‌توان یک قیمت ثابت گفت.»
یک آپارات در غرب تهران می‌گوید: «ما اصلا در کار لاستیک دست دوم نیستیم. نه می‌خریم و نه می‌فروشیم. معلوم نیست از کجا آمده‌اند، خیلی‌هایشان دزدی هستند یا منقضی شده‌اند. مسئولیت دارد و انجام نمی‌دهیم.»
بازار اینترنتی لاستیک دست دوم
در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی، آگهی‌های زیادی برای فروش لاستیک وجود دارد. در یکی از این آگهی‌ها، لاستیک رینگ ۱۴، ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌ و در توضیح آگهی آمده است:«عالی، خوب، در حد ۸۵ درصد، ماشینم رو فروختم به کارم نمیاد.»
آگهی دیگر، لاستیک یدک تویوتا را ۹۰۰ هزار تومان قیمت زده و در توضیح آن نوشته است:«عاج لاستیک حدود ۷۰ درصد»
در بین این آگهی‌ها، آگهی برای فروش لاستیک پیکان هم وجود دارد. در یکی از آن‌ها، دو حلقه لاستیک پیکان ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده و در توضیح آن آمده‌است:« دوحلقه رینگ و لاستیک یخ شکن و دوحلقه رینگ و لاستیک معمولی صاف شماره ۱۳، مناسب پیکان و آردی کلا ۵۰۰/۰۰۰ رینگ ها سالم و بی نقص، یخ شکنها هم هنوز میخهاشون سالم سالم. یعنی پول لاستیک یخ شکنهاش هم نیست، رینگها هم هدیه من به خریدار»!

اشتراک این خبر در :